اخبار

اثرات مضر تلفن همراه ، بر سلامتی انسان

 

 

اثرات مضر تلفن همراه، بر سلامتی انسان

سازندگان تلفن همراه در دفترچه تلفن همراه به کاربران خود توصیه کرده اند که به دلیل خطرات بالقوه امواج تلفن همراه، این وسیله را از بدنشان دور نگه دارند اما اغلب این هشدارها از سوی استفاده کنندگان از موبایل نادیده گرفته می شود.در حال حاضر برخی از کشورها از جمله فرانسه تبلیغ تلفن همراه را برای کودکان به دلیل خطرات احتمالی آن ممنوع اعلام کرده اند.
 
امواج موبایل تاثیر بدی در باروری مردان دارد. زیرا اسپرم را می کشد و باعث کاهش قوای جنسی می شود. بخصوص در کسانی که موبایل را به کمرشان می بندند.
امواج موبایل سرطان زاست و علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون را افزایش می دهد.در ازای حتی 2 دقیقه صحبت با موبایل ، ساختار مولکولی بزاق دهان تغییر می کند.
میدان های الکترومغناطیسی به ویژه آنهایی که در گستره فرکانس بدن هستند ، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می دهد.
یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل برای خانم باردار است .بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است . امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود .
یک سلول را در نظر بگیرید دیواره ای آن را احاطه کرده ، سلول های مغز اطفال هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته اند . در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند که باعث اختلالات عصبی در آنها می شود و مواردی مانند چشم درد و کم اشتهایی در آنها دیده میشود.

آمارها نشان می‌دهد که درصد سقط در 10 سال اخیر در مقایسه با 30 سال گذشته به شدت افزایش یافته است. یکی از دلایل افزایش این آمار، تاثیر همین امواج الکترومغناطیسی بر باروری است که تحت عنوان فاکتورهای محیطی از آن‌ها نام برده می‌شود تلفن های همراه می تواند در دوران بارداری بر مغز جنین اثر بگذارد  محققان به زنان باردار توصیه می کنند که تلفن های همراه خود را از بدنشان دور نگه دارند.زنان باردار حداقل دو متر باید با دستگاه موبایل فاصله داشته باشند. فاصله یک آنتن مخابراتی ( BTS ) با انسان باید حداقل 50 تا 60 متر باشد ، تا ضرر امواج کمتر به انسان آسیب برساند. اغلب کاربران تلفن همراه مشکلاتی چون احساس سوزش و سردرد، اختلال در خواب، کاهش تمرکز و افت حافظه را پس از مکالمه طولانی با تلفن همراه تجربه کرده‌اند، با توجه به یافته‌های مستند محققان، توصیه‌ها و هشدارهای جدی درباره خطرات استفاده کنترل نشده از تلفن همراه در کشورهای مختلف مطرح است به طوری که در کشورهایی مثل سوییس، کانادا و اتریش به طور جدی درباره خطرات استفاده از تلفن همراه توسط کودکان و نوجوانان زیر 16 سال که از گروه‌های آسیب‌پذیرتر نسبت به امواج الکترومغناطیسی تلفن همراه هستند به خانواده‌ها هشدار می‌دهند. مکان هایی که پوشش سیگنال کم است امواج گوشی بیشتر می شود و در مقابل مکان هایی که نزدیک آنتن مخابرات ( BTS ) می باشد و پوشش خوب است ، امواج ساطع شده از طرف آنتن برای بدن بسیار خطرناک است. اهمیت این مسئله تا جایی است که عنوان می‌شود از آنجا که دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی به طور مرتب موج ساطع می‌کنند تا شعاع 500 متری‌شان نباید هیچ دبستان یا مهد کودکی ساخته شود. خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند. افزایش اختلالات رفتاری در فرزندان انسان نیز ممکن است تا حدی نتیجه قرار گرفتن جنین در معرض پرتوافشانی‌های تلفن همراه باشد.

 

۲۸ آبان ۱۳۹۲ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد.