اخبار

هفته سلامت مردان ایرانی " کمربند خودمراقبتی را ببندیم"

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: نامگذاری هفته سلامت مردان (اول تا هفتم اسفندماه) که در چند سال اخیر با شعار «ایمنی؛ کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه» برگزار شده است امسال نیز در همان راستا و همان شعار ولی با شعار اختصاصی «کمربند خودمراقبتی را ببندیم»برگزار می شود.

وی افزود: رانندگی ایمن، راه ایمن و عبور ایمن، خودرو ایمن، رفتارهای پرخطر و رانندگی، ایمنی در سفر، رسانه ها و رانندگی ایمن، پلیس و رانندگی ایمن به ترتیب نام روزهای اول تا هفتم هفته سلامت مردان امسال است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس بیان داشت: مطابق آمار مرگ و میر و مصدومیت ناشی از سوانح شغلی و تصادفات جاده ای در مردان 5 برابر زنان است به همین جهت در چند سال اخیر شعار اصلی هفته ملی سلامت مردان از سوی ستاد برگزاری هفته ملی سلامت مردان و شورای فرهنگی وزارت بهداشت، ایمنی هرچه بیشتر در برابر سوانح و حوادث جاده ای انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: حتی پسربچه ها و سالمندان مرد نیز از این سوانح جاده ای و خیابانی و مخاطرات شغلی ایمنی ندارند و باید برای مهار آسیب دیدگی های ناشی از این سوانح برای این اقشار نیز اطلاع رسانی و برنامه ریزی کرد.

وی توجه به تابلوهای هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز، عابر پیاده و مسئولیت پذیری، معاینه فنی به موقع خودرو، مصرف الکل و مواد مخدر زمینه ساز رفتارهای پرخطر در سوانح و حوادث، توسعه سفرهای کمتر و کوتاه تر و ایمن تر، سهم رسانه ها در ارتقای فرهنگ ترافیکی و کنترل نامحسوس را نیز بخشی از موضوعات محوری هفته سلامت مردان اعلام کرد.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد.