اخبار

50 کانکس اورژانس در مسیر زائران اربعین مستقر می شود

50 کانکس اورژانس در مسیر زائران اربعین مستقر می شود

 

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به احتمال بازگشایی مرز خسروی بر روی زائران اربعین گفت: 50نقطه حادثه خیز از ورودی کنگاور تا مرز خسروی برای استقرار کانکس های اورژانس جانمایی شده است.

اکبر آزادی روز سه شنبه به مناسبت روز ملی اورژانس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام اربعین خدمات این کانکس ها 24 ساعته خواهد بود ضمن اینکه درمانگاه خسروی نیز تجهیز شده است و تمام پایگاه های فوریت های پزشکی نیز در سطح استان به حالت آماده باش خواهند بود.
وی با اشاره به چهل و سومین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در کشور بیان داشت: اورژانس کرمانشاه مرکزیت قطب غرب کشور را بر عهده دارد و از سال 84 نیز به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تغییر نام یافته است.
به گفته آزادی، کرمانشاه مرکزیت استان های همدان، ایلام ، کردستان و دانشگاه اسدآباد را بر عهده دارد.
وی در خصوص آمار پایگاه های اورژانس کرمانشاه گفت: این استان 61 پایگاه شهری و جاده ای و نیز یک پایگاه اورژانس هوایی دارد؛ ضمن اینکه 500 تکنیسین فوریت های پزشکی در این مرکز مشغول به کار هستند.
وی افزود: اورژانس استان 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز 120 دستگاه آمبولانس به روز دارد.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به 37 تا 40 هزار ماموریت توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: ماموریت های امداد رسانی به بیماران از جمله، بیماری های قلبی، تنفسی و مسمومیت بیشترین آمار ما را تشکیل می دهند.
به گفته آزادی حوادث ترافیکی به دلیل آمار بالای این بخش نیز در رده دوم امداد رسانی اورژانس کرمانشاه قرار دارد.
وی با بیان اینکه در مسیرهای مواصلاتی استان هر 30 کیلومتر یک پایگاه فوریت ها وجود دارد، افزود: این فاصله به صورت استاندارد است.
وی گفت: امسال چند پایگاه فوریت ها در نقاط مختلف استان افتتاح شده است؛ از جمله پایگاه یادمان مرصاد که با کمک خیرین و نیز بنیاد حفظ آثار افتتاح شده است و علاوه بر ارائه خدمات به زائران و کاروان های راهیان نور، به حوادث ترافیکی مسیر اسلام آباد غرب به ماهیدشت کمک خواهد کرد.
پایگاه حیدریه در روستای کل کش در محور گواور به سرپل ذهاب دیگر پایگاه فوریت هایی است که به گفته وی امسال با کمک خیرین سلامت افتتاح شده است.
به گفته آزادی پایگاه گور سفید گیلانغرب و نیز پایگاه شماره 2 شهری سنقر دیگر پایگاه های افتتاحی امسال مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه است.
او از پیگیری زمین برای ایجاد پایگاه در روستای کل سفید در محور سنقر به کامیاران به دلیل تردد زیاد این محور خبر داد و افزود: همچنین پیگیر احداث پایگاه در روستای چشمه کبود شهرستان هرسین و نیز روستای ده شیخ شهرستان ثلاث باباجانی هستیم و کار جانمایی این پایگاه ها نیز انجام شده است.
وی در خصوص شهر کرمانشاه نیز گفت: پایگاه شهرک مسکن و نیز پایگاه شماره 14 در فرهنگیان فاز یک امسال افتتاح شده است؛ ضمن اینکه پیگیر ایجاد پایگاه شهرک پردیس هستیم چرا که این شهرک بن بست است و اگر راه ورودی آن بسته شود امکان امدادرسانی به آنجا وجود ندارد.
آنچنان که او بیان داشت: با توجه به روند توسعه شهر کرمانشاه تا پایان سال 97 و نیز در سال های آینده باید 6 پایگاه دیگر در این شهرستان افتتاح شود.
آزادی استاندارد پایگاه های فوریت های پزشکی را یک پایگاه به ازای هر 35 تا 40 هزار نفر اعلام کرد.
او از خیرین خواست تا در خصوص واگذاری زمین و نیز ساخت پایگاه های مورد نیاز جانمایی شده همکاری داشته باشند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از مردم خواست تا اولا کمک های اولیه را یاد بگیرند و اینکه راه را برای عبور آمبولانس ها باز کنند.
به گفته او مرکز فوریت های اورژانس از نیمه دوم سال 86 تا کنون به 55 هزار نفر از گروه های هدف در استان آموزش امدادی داده است.
آزادی همچنین از شهروندان خواست تا هنگام بروز حادثه خونسرد باشند ضمن اینکه دستگاه های تلفن همراه خودشان را برای راهنمایی تکنیسین های اورژانس روشن نگه دارند.

۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد.